Ce se va întâmpla pe “Camino de România”

Pentru cine nu știe, Camino de Santiago este un traseu prin Spania pe care pelerinii îl străbat pe jos. Sute de kilometri pe jos, să ne înțelegem, depinde de fiecare cât poate. Sunt mai multe trasee pentru pelerini în Spania și în toată lumea, dar ăsta e cel mai celebru și din ce în ce mai popular printre români. Mai multe, aici.

Ideea e că fiecare merge pe Camino din propriile motive: pentru unii e o provocare, alții vor să se regăsească, alții vor să-și depășească limitele, alții pentru spiritualitate. Pe tot traseul sunt locuri speciale, unde pelerinii mănâncă și dorm la prețuri mai mult decât decente. Unele sunt chiar pe bază de donație, lași cât vrei. Tocmai s-a întors sora mea, deci am informații de la sursă.

Citesc aici via Vali că a început construcția Via Transilvanica, un fel de “Camino de România”.

Partea cea mai naivă mi se pare asta:

Proiectul Via Transilvanica a avut că inspirație potecile de pelerinaj din Spania și cele de anduranță din Statele Unite ale Americii, unde s-a observat că astfel de inițiative, odată implementate și dezvoltate, îndeamnă comunitățile să lucreze împreună, încurajând valori precum multiculturalitatea și toleranța.

Și acum vă invit să facem un exercițiu de imaginație despre ce se va întâmpla când se va deschide traseul:

“Băăă, l-am prins pe Dumnezo de un picior, ne năpădesc turiștii! Repede, să dublăm, ce mai, să triplăm prețurile la TOT, că au de unde să plătească fraerii!”

Ce locuri pe bază de donație? Bag mâna în foc că de cum va păși primul pelerin pe traseu, din boscheți va apărea un român care îi va vinde o apă plată la jumate, la prețul de mizilic de 10 euro.

Pentru că așa știe românul să facă “business”.

8 Comentarii
  1. Bubu21 August 2018

    Si primul refuzat la cazare pt ca e tigan. Sau negru. Sau asiatic. Sau ca nu e ortodox.

  2. Dan21 August 2018

    Am vazut cum se fac proiectele astea: o asociatie obtine ceva bani prin finantare, trimite niste voluntari pe ATV-uri sa marcheze copacii cu traseele turistice, in cazul asta au obtinut borne din andezit: mai multi bani! Problema e ca aceste trasee nu au fost facute pentru biciclisti, nici macar cei care le-au facut nu le-au parcurs macar odata cu bicicleta pentru ca nu sunt ciclabile, au fost facute doar pentru bani. Sper sa ma insel dar la cate proiecte din astea am vazut sunt convins ca asa va fi.

  3. Iugas21 August 2018

    Ciclabil? Asta e ceva nou, sa fiu asa..finutz.

    Traseul cred ca este facut pentru a fi parcurs pe jos, cel putin asa l-au parcurs in recunoastere..

  4. Zicu21 August 2018

    Dan, cum zice Iugas și din ce înțeleg din articol, traseul va fi parcurs pe jos, ca pe majoritatea traseelor de acest gen din lume.

  5. strike21 August 2018

    Problema mai mare cred ca o sa fie cu haiducii care vor jefui in miaza zi turistii capitalisti pana se desfiinteaza traseul si se sifoneaza banii ramasi din proiect.

    • m21 August 2018

      Sigur că da, Transilvania o avea atâția oameni răi…destul de jignitor articolul, daca era via moldaviae sau valachiae nu mă interesa.
      As zice că pericolul sunt animalele sălbatice și ceva câini de stana. Spania e parfum.

    • Zicu22 August 2018

      De la umflarea prețurilor la dat în cap la oameni e cale lungă, eu nu am insinuat niciun moment asta.

  6. Roxani28 August 2018

    Am fost vineri în Santiago de Compostela, locul unde se termină faimosul Camino de Santiago. O apă este 2 euro…în rest prețuri normale de Spania (o bere e 1.50 euro), lume ca la balamuc, organizare perfectă. Ceva similar în România? Am râs vreo 2 secunde.

Păreri?