Veneris, Eminescu și efectele negative ale social media

hashtags

Nu e greșit să folosești personalități în comunicare. Important e pe cine și în ce context.

Ad-ul de mai jos e din primii mei ani în publicitate. Cu siguranță, nu e cel mai bun ad din lume. Nici măcar nu a fost acceptat de client. Dar eu mă uit la el cu mândrie, ca la fiecare dintre primele creații. În plus, e important să nu uit de unde am plecat.

richter

E printre primele idei care mi-au venit când am citit brief-ul: promovarea unei asigurări de bunuri. De obicei, primele idei care îți vin nu sunt neapărat cele mai strălucite. Dar eu, aflat la început de drum în publicitate, nu știam încă asta.

Produsul oferea asigurare și în caz de cutremur, deci legătura cu Charles Richter, inventatorul scalei care îi poartă numele, a venit natural.

După 6 ani, adică azi, o companie iese pe piață cu asta:

10534719_1476658425906255_6198371196503210183_n

Li s-a părut ok să folosească imaginea lui Eminescu pentru a promova un test pentru infecții sexuale. Irelevant dacă poetul a suferit de o boală cu transmitere sexuală. Important e motivul pentru care au ales să folosească printre primele idei care le-au venit, ca niște amatori.

Primul ad are un singur scop: să vândă. Al doilea își propune în primul rând să creeze buzz în mediul online, vânzarea trecând în plan secund. Câți dintre cei careu au văzut acest ad vor cumpăra produsul? Înclin să cred că foarte puțini. Dar compania e fericită că “a făcut un viral“. Că reacțiile sunt negative? Dă-i încolo de proști, că nu înțeleg!

Asta a stricat social media: toată lumea aleargă după “virale”, toate agențiile promit “buzz”, “viralizare” și “engagement”, iar după ce trece “viralul”, clientul nu-și explică de ce nu l-a ajutat “engagement-ul” din social media.

Dacă e făcut de o agenție, trist. Abia aștept să ne explice cum românii nu înțeleg “creativitatea” și că scopul principal nu era să vândă, ci să “creeze buzz”, pe sistemul Subway.

Dacă e făcut de ei, probabil l-au pus pe net fără să se gândească la consecințe.

Alte reacții: Ruxa și Doru 

Sursă foto

4 Comentarii
  1. Pavel22 Iulie 2014

    Mă uit printre comentarii şi îmi dau seama că de o oră nu se mai răspunde la niciun comentariu. Semn că a trecut ora 6, omul ce se ocupă de facebook a plecat acasă. :D

  2. […] Nici lui Doru și nici celor de la TVdece nu le-a placut asta cu Eminescu. Pe bună dreptate! […]

  3. […] editȘ reactii si de la Ruxa, Tvdece, probabil urmeaza si […]

  4. MB23 Iulie 2014

    O tara in care valorile sunt estimate in cifre isi merita durerea de a-i fi astfel tratati eroi, oamenii de cultura, adevaratele repere !

  5. Camelian Propinatiu23 Iulie 2014

    Vine tot din mediul scriitoricesc ideea punerii la produs, si nu Dilema 265 martie 1998 e sursa:
    http://atelier.liternet.ro/articol/3732/Scornelius/L-au-pus-pe-Eminescu-la-produs-si-au-castigat.html
    Capitala si-a tot demolat atractiile turistice, dar putem compensa lichidarea TVR Cultural si a Muzeului Literaturii profitând ca lânga Hanul lui Manuc, zid în zid cu celebra Cafenea Veche de pe Covaci, mai avem cladirea unde a trudit Eminescu la Timpul 1880-1881: http://www.ringincentrulvechi.ro/reportaj/povestea-ferestrei-secrete-a-lui-eminescu-8251
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=818119281561704&set=a.100317330008573.213.100000909183264&type=1
    Pe un balcon, iulie, banner galben, de vânzare! Iar bucurestenii inca nu s-au invrednicit de o Camaruta Memoriala pentru Poetul National.

  6. […] Ca mica mentiune: este bine ca se promoveaza asemenea teste, ca se incearca educarea oamenilor in aceasta directie. Si da, este o zona mai dificil de promovat, dar parca am fi putut avea parte de alte vizualuri. In sfarsit, Doru mi-a spus ca au fost rugati sa retraga afisul, dar nu au facut-o. Gasiti articole pe subiect si la Doru, Ruxandra si pe TVdece. […]

  7. […] Panaitescu, Ruxa, Tvdece, Ionut Oprea, Sorin Tudor, Alex Tunaru au scris despre asta. Și alții, sper, o să […]

  8. […] mai scris despre campania Venersi Doru Panaitescu, Ruxa, Tvdece, Ionut Oprea, Sorin Tudor, Alex Tunaru, […]

  9. […] Mai găsiți opinii referitoare la campanie și la Cabral, Doru Panaitescu sau Tvdece. […]

Păreri?