Ştiaţi că există un oraş care se numeşte “Normal”?

Da, foarte există. E în SUA, în statul Illinois. Şi fix aşa se numeşte, Normal. Nu Super, nu Băicoi, nu Pula. Pur şi simplu Normal. Nu ştiu de unde îi vine numele, probabil locuitorii nu sunt ieşiţi din comun. Sigur nu e de la asta, da’ chiar dacă ar fi, normalitatea nu e o boală. Şi totuşi, nu pot să nu mă gândesc cum ar fi să fie de la asta: un oraş de oameni normali. Fără vedete, fără fiţe, fără tabloide. Oameni normali într-un oraş ca ei.

Dacă ar fi în România, probabil ar fi luat în derâdere:

“Au’, mă, nume de oraş, Normal! Hăhăhă. Cum le zice la ăia care locuiesc acolo, normali? Hăhăhă”

În fine, ceea ce contează e că undeva în lumea asta există un oraş cu un nume atât de frumos. Pentru că îl consider un nume deosebit. Aşa sunt eu, un fan al normalităţii.

Pentru un om de marketing, un oraş cu un astfel de nume ar putea fi exploatat comercial. S-ar putea face nişte campanii frumoase pornind de la acest oraş. Şi mie îmi vin câteva în cap (o campanie la un film cu super eroi, de exemplu). La fel, s-ar putea face şi nişte mizerii de campanii. Important e că un brand a ştiut să transforme numele acestui oraş într-un beneficiu, într-o proiecţie a viitorului. Şi nu au făcut-o la modul grosier, ci foarte bine gântit, împachetând totul într-un mesaj puternic: în viitor, va fi ceva NORMAL ca maşinile noastre să protejeze mediul. Simplu, fără vedete, fără fiţe, fără extravaganţe. E greu să comunici în 2011, mai ales pe o piaţă aglomerată ca cea auto. Cu o astfel de campanie însă, sigur te evidenţiezi.

 

6 Comentarii
  1. cineva11 Octombrie 2011

    Stiai ca Mircea Rusu de la Mircea Rusu Band e originar din satul Band?
    Eu nu,pana Vineri n-am stiut.

  2. daniel rus12 Octombrie 2011

    @cineva: a fost si primar la el in sat

  3. zicu12 Octombrie 2011

    @cineva: Stiam ce stie si daniel rus :)

  4. wildrose12 Octombrie 2011

    E super ideea, discret si magulitor “impachetata”, spotul absolut “Normal”.

    Si totusi m-a deranjat ceva. Ultimele secvente din spot mi-au atras atentia pentru ca ma lasa cu imaginea unei …babe…(ma scuzati, nu simt nevoia sa folosesc un sinonim sau un eufemism) simpatica ea ce-i drept, dar …baba.
    Apoi uitandu-ma din nou la spot observ ca media de varsta a tuturor protagonistilor este de peste 65 de ani (asta e un eufemism).
    I get that crap … past touches the future and bla bla.

    Dar nimic nu-mi inspira “future”, si cumva spotul restrange nisa publicului tinta deranjant de mult. WTF, what if I want that car? – should pretend I buy it for my grandma?
    Si-n plus, care-i nisa? Small town old..ish persons care-si permit o masina.

    Than again … la ei nisa asta…e a naibii de mare.

    Scuze pentru romgleza…

  5. zicu12 Octombrie 2011

    @wildrose: E clar ca orasul a fost ales in primul rand pentru nume, si apoi pentru faptul ca e mic. Altfel se vad 1.000 de masini noi intr-un oras mic. Nu stiu daca faza cu media de varsta e intentionata, dar e posibil sa intre si asta sub conceptul “new normal”, pe principiul ca va fi normal pentru toata lumea, indiferent de varsta.

  6. Stefan12 Octombrie 2011

    Era si timpul sa vedem un oras Normal

  7. […] TVDece […]

Păreri?