Un alt specimen al faunei urbane: patronul de alimentară cu suflet de Steve Jobs

Tot timpul s-a considerat un vizionar. Undeva, în adâncul străfundului său, știa că va schimba lumea. A pus bani la saltea, a luat un credit sau a vândut un pământ și și-a deschis o afacere. Un ABC la parterul blocului. O shaormărie. O covrigărie. Un bar sau un restaurant. Toată viața s-a visat patron și nu credea vreodată ca va trăi să-și vadă visul cu ochii.

“Da’ de ce nu ți-ai deschis o afacere mai originală?”

“Covrigăriile, plăcintăriile și fast food-urile o să meargă tot timpul! Las’, că știu eu mai bine!”

Micul nostru patron a început să creadă în steaua lui de mare antreprenor. El e PATRON, mă-nțălegi? El știe cum se ridică o afacere, știe cum se construiește un brand, știe cum e cu client service-ul, cu marketing-ul, știe design, copywriting, social media și programare. E o întreagă agenție într-un singur om. Patronul suprem.

El e patronul care va scădea calitatea produselor/serviciilor după câteva luni de la deschidere, că știe el mai bine cum să eficientizeze costurile.

“Bă, nu mai pune atâta caș pe pizza, că nu-și dau seama fraierii.”

El e patronul care se va lua în gură cu clienții, că așa se crește o afacere!

“Nu vă convine, mergeți la altu’! Io nu m-am născut să vă fac dumneavoastră pe plac!”

El e patronul care își va face o reclamă stupidă la radio, în care va pune numărul de telefon. Pentru că așa se face marketing-ul!

“Să știe, domne’, lumea unde să sune, să ne găsească!”

El e patronul care știe mai bine ca designer-ul cum trebuie să arate un logo, pentru că expert în branding!

“Pune un pic de roșu, că e la modă roșu! Și schimbă scrisul, că e prea simplu. Vreau ceva complicat!”

El e patronul care se promovează prin flyere care ajung la gunoi.

“Să facem 10 mii de flyere! Așa se câștigă clienții!”

El e patronul care își va concedia angajații pentru că s-a trezit prost dimineață.

El e patronul furat de angajați, pentru că s-a trezit prost. În fiecare dimineață.

El e patronul care va da sfaturi de afaceri altora.

El e patronul care nu va rata nicio ocazie să menționeze că e patron. Își va lua mașină șmecheră, casă de baștani și va adopta un comportament jegos de parvenit.

El e patronul care va da faliment și nu-și va explica de ce.

Alte specimene: hipsterul bătrânpițipoanca bătrânătatăl blazatvecinul util societățiibiciclistul evanghelistbărbatul care s-a jertfit pe altarul căsnicieisuper calificatulgustătorul de supermarketsoția și mama supreme, vecinul atotputernic.

3 Comentarii
  1. Vasile Manu18 Februarie 2014

    Bai, am un ABC la coltul blocului si nu stiu cum sa-ti spun, dar patronul are vreo trei masini, doua luate dupa deschiderea afacerii si isi permite ca duminica sa tina inchis. Un ABC de colt de bloc n-ai de ce sa-l promovezi, el se promoveaza de la sine.

  2. cotos19 Februarie 2014

    Stii ce e mai trist? Ca nu e neaparat doar patron de magazin de cartier. E posibil sa fie patron si de ditamai lantul de magazine in orice domeniu. Din pacate.

  3. Nicu Rogoz19 Februarie 2014

    bun, mestere si ce vrei sa faci pentru coltu’ blocului display si retargetare pe facebook ? aplicatie de mobil ca sa-si cumpere tanti lenuta o cana de zahar ?

    “sa-si puna numarul de telefon in spot” pai ce-ai vrea sa-si puna? site-ul ? pagina de G+ ?

    pai nenii astia sunt niste stivjobshi, ca sunt sigur ca in momentul in care si-au inceput afacerea toti din jur le spuneau sa mearga sa-si ia o slujba serioasa sau sa-si bage banii la “Caritas” daca tot vor sa se imbogateasca. Iar ei au facut invers.

    Poate ca buticarii nu se pricep la design si la logo-uri si nici nu e treaba lor, dar au pus o afacare pe picioare si platesc niste salarii.

    Deasemenea am lucrat cu multi “webdesigneri” care n-aveau nici cea mai vaga idee despre munca si meseria lor si cred ca stii bine ce zic.

    or fi ei niste jegosi, da’ nimeni nu te obliga sa cumperi de la ei sau sa intri in contact cu ei. si sunt niste jegosi narcisici, doar ca nu ma bucura nici varianta multinationalei care vine cu tot cu agentia din tara-mama si care-mi ia painea de la gura si mie si jegosului de la ABC.

  4. […] foarte mulți patroni români care nu înțeleg concurența. Nu înțeleg că o piață concurențială înseamnă o piață mai […]

Păreri?