Șoferul clujean se crede superior

Era o vreme în care la Cluj se circula civilizat. Și nu ținea de numărul mai mic de mașini. În ultimii zece ani, nu se poate vorbi de mașini (mai) puține la Cluj, dimpotrivă. Și, totuși, cumva reușeam să avem un trafic decent. Era proverbiala “civilizație” ardelenească, cu care clujenii se bat în piept pe unde apucă, pentru a se poziționa superior bucureștenilor. Exista bun simț, nu ne ambalam atât de repede, respect.

De câțiva ani însă, traficul din Cluj s-a dus dracului. Da, e și vina autorităților locale, care asistă ca la teatru cum orașul e sufocat de mașini, dar e în mare parte vina oamenilor. Cum scriam, nivelul de civilizație se vede în trafic. Nu te poți umfla în pene că ești mai cu moț decât “miticii”, când ești nesimțit în trafic. Și traficul clujean s-a umplut de nesimțiți. Mândria stupidă locală, “vai de mine, noi suntem clujeni”, naște un soi de superioritate care se reflectă în toate aspectele sociale, adică și în trafic: “eu sunt clujean, trăiesc în cel mai tare oraș din România, mi se cuvin lucruri”.

Citeam la Vali despre cum s-a revoltat un clujean pentru că Iulius Mall au început să-i ardă pe cei care parchează aiurea. E exact genul de mentalitate care strică traficul din oraș: lui I SE CUVINE acel loc de parcare, chiar dacă e ilegal, pentru că e clujean și e șmecher. Așa gândesc mulți: mi se cuvine să blochez o bandă ca să-mi iau gogoși, mi se cuvine să nu dau prioritate, mi se cuvine să tai calea, mi se cuvine să trec pe roșu. Și fiecare meltenism din ăsta contribuie la haosul din trafic. Și ne enervăm, ne înjurăm, ne petrecem viețile în mașini. Plus asta.

“Fii șoferul pe care vrei să-l vezi în trafic!”

Când a auzit asta, clujeanul a zis: “ok, voi fi un nesimțit!”

1 Comentariu
  1. Arthur18 Octombrie 2016

    Un alt aspect care creste numarul deja mare de masini este si faptul ca daca ai drum pe ruta Oradea – Dej/Reghin, singura solutie gasita de mine pana acum e sa o iei taman prin centrul orasului. Da, trafic de tranzit prin centru. Si aici nu ma refer la camioane care au alta ruta, ci la autoturisme. O solutie excelenta daca s-ar putea realiza ar fi sa lege A3 de DN1H Centura Apahida – Valcele, in linie dreapta fiind necesari inca vreo 9-10 km de sosea in zona Valcele-Micesti-Prunis. Asa ai scoate si traficul greu de pe Bulevardul Muncii.

Păreri?