Tristețea mâncării de delivery

Bună ziua și bine ați venit la un articol foarte serios, în care aș vrea să discutăm despre un subiect extrem, dar extrem de important (când plouă, când e gol frigiderul, când tragem la jug de ore bune și ni se face foame): mâncarea comandată acasă sau la birou. Sau, cum i se spune mai fancy, food delivery.

Din start, patronul român ne-a obligat să o vedem așa, ca o masă mai nășpucă, pentru că se știe: “mâncarea de delivery nu-i ca la restaurant”. Sunt mulți factori care fac mâncarea de delivery să nu fie așa gustoasă: modul în care e pregătită, ambalată, transporată etc. Sunt, deci, multe scuze pentru care noi plătim un preț întreg, dar primim doar 60-70% din calitatea preparatelor pe care le-am mânca la fața locului. Ca să nu spun că unii umblă la gramaje, primești acasă mult mai puțin decât acolo, sau uită sosuri, salate, pâine sau ce-o mai uita. Pe care le plătești, nu le primești, dar nici nu mai ai chef să aștepți după ele. Oricum ai da-o, tot ieși în pierdere.

Cum să vă explic mai clar. Eu nu mai am chef să dau 25-30 de lei pe o porție de paste care vin overcooked, cu scuza că “s-au mai gătit în caserolă până la mine”. Nici nu mai am chef să mănânc cartofi umezi. Și nici nu mă interesează să primesc o pizza moale sau arsă, că au uitat de comenzile de la delivery. Cât de greu e să faci niște teste în bucătărie, să vezi cât trebuie să fierbi pastele ca să ajungă perfecte la client? Cât de greu e să investești în ambalaje care să păstreze calitatea mâncărurilor?

Ori facem delivery cum trebuie, ori spunem clientului că acest preparat nu se poate livra, pentru că își pierde din calitate. În momentul în care o să văd un business că face asta, o să îl respect veșnic.

Sunt puține business-uri în Cluj care chiar își respectă clienții care comandă mâncare și am decis să îi susțin financiar doar pe ei (în măsura în care pot). Cum este prietenul nostru Luci de la Pizza Acrobatica, care a testat zeci de ambalaje de pizza până să fie mulțumit de cum ajunge produsul la client. Sau ale cărui paste ajung la mine întotdeauna al dente. Un om care a înțeles că experiența brandului nu e doar la el în restaurant sau pe facebook. Și care are tot respectul și comenzile mele.

Acestea fiind spuse, mulțumesc pentru atenție! :))

9 Comentarii
  1. Moni13 Aprilie 2018

    Las ca am platit eu la Marty specialitate de paine si mi-au trimis 4 felii de pita normala. Inca nu am aflat ce s-a intamplat acolo.

    • Florica13 Aprilie 2018

      Relatia mea cu Marty e: bun, bun, mi se face rau/vomit/bun, bun, fug la baie :)))

  2. Cufarul cu Leacuri13 Aprilie 2018

    Ehehe, din experienta doar vreo 20% dintre restaurante se respecta si la livrare. Cu timpul o sa fie mai multe probabil.

  3. krantz13 Aprilie 2018

    Dă-o-ncolo de pizza! Zi-ne mai multe despre ambalajul perfect!

  4. Texteru14 Aprilie 2018

    “… noi plătim un preț întreg, dar primim doar 60-70% din calitatea preparatelor pe care le-am mânca la fața locului”
    Diferenta pana la 100% se regaseste in costul transportului (pana) la client.

    Sa ne imaginam ca la delivery ar fi toate ca la local (preturi, cantitate, calitate etc). Cati clienti s-ar mai deplasa pana la local ?

    • Zicu17 Aprilie 2018

      Am înțeles, deci strategia e “le trimitem mâncare proastă la delivery, ca să vină la noi în local pentru aia bună”. Face sens.

  5. Vali15 Aprilie 2018

    Luci livreaza si in Bucuresti? :D

    • Zicu17 Aprilie 2018

      Din păcate, nu :( Dar poate ne faci o vizită la Cluj :D

Ai o părere la părerea lui florica? M-am răzgândit