“M-ați pierdut ca și client!”

Mie îmi place cum oamenii sunt extrem de viteji pe facebook.

Cum condamnă ei chestii, cum se oripilează, cum pun la zid oameni și companii, cum se declară ultragiați, cum militează ei pentru o lume mai bună. Ca să se poată culca liniștiți că au mai salvat o dată omenirea de la extincție.

Asta cu “m-ați pierdut ca și client” e cea mai simpatică. La fiecare gafă a unui brand, se trezesc armate de războinici ai moralității care avertizează compania că o paște falimentul pentru că ei nu îi vor mai fi clienți. Oameni în toată firea simt nevoia să scrie într-un spațiu virtual unei companii că nu vor mai cumpăra produsele. Și primesc like-uri la comentarii și se simt super importanți. De parcă i-ar păsa cuiva vreodată de niște justițiari de internet. Nu companiei, Universului în general.

Îmi plac și oamenii cu principii. Ăia care duc “amenințarea” până la capăt. E cool să o ardem justițiar pe internet, dar ce te faci când ești în lumea reală, nu te vede nimeni, și ești în poziția de a cumpăra produsul/serviciul companiei respective? Respecți cuvintele aruncate pe internet? Aș băga mâna în foc că, în majoritatea cazurilor, nu. Vei cumpăra, că om ești, ce-a fost a fost, e pe internet, deci nu e treabă serioasă. Știe cineva dacă a dat faliment United Airlines, după scandalul cu doctorul târât afară din avion, când toată lumea amenința cu boicot în social media? Că prin iunie stăteau destul de bine.

Acum e aia cu Kaufland.

Da, ad-ul e extrem de greșit, cine și-a dat ok-ul pe el ar trebui să se uite doar la reclame proaste toată viața, dar asta nu înseamnă că trebuie să ne anunți în gura mare că “te-au pierdut ca și client”. Nu ne pasă, dacă vrei să boicotezi, fă-o pe bune, în realitate, nu pe facebook.

Știți cât va dura asta cu “M-AȚI PIERDUT CA ȘI CLIENT!!!”?

Până într-o seară, pe la 21:00, când vor fi în apropierea unui Kaufland și vor spune:

“Iubi, hai să intrăm repede până la Kaufland, că nu mai avem nimic de mâncare și n-am chef să mă plimb până în cealaltă parte a cartierului, că e târziu…”

Cei doi cenți ai mei.

5 Comentarii
  1. Rafflesp17 August 2017

    Asta si faptul ca multe brand-uri apartin acelorasi corporatii. Gen degeaba boicotezi samponul TreSemme si cumperi Tigi in loc, ca banii tot la Unilever merg

  2. Victor17 August 2017

    Nu spun ca ideea articolului nu este corecta. Chiar subscriu la ce ai spus… exemplul cu United Airlines a fost insa ales gresit … scandalul ala i-a usturat la buzunar (http://www.independent.co.uk/news/business/news/united-airlines-united-continental-shares-slide-drop-expect-passenger-dragged-flight-3411-overbooked-a7678051.html)
    my2cents

    • Dorin18 August 2017

      Zici că ai bacul luat și înțelegi un text scris, nu?

  3. Victor18 August 2017

    Dorin, inteleg suficient cat sa nu bag in seama mârlani prosti care cred ca le stiu pe toate.

  4. George25 August 2017

    Nu zic sa ca-i bine sa o “arzi” asa dramatic incat sa le spui ca nu le vei mai fi client, dar o recenzie pe Facebook e bine sa le lasi.
    Pe mine m-a scos din pepeni un om de la PC Garage care a refuzat cu obstinatie sa preia un telefon defect la 18:30, pe motiv ca programul de la “Garantii” este doar pana la ora 18:00. Bine, dar tu, de la “Vanzari” esti aici pana la ora 20:00 si poti lua coletul pe care sa-l dai maine colegului de la “Garantii”; chiar mi-e greu sa plec de la serviciu inainte de 18:00. Eu sunt aici, acum cu pachetul si-mi spui sa-l trimit maine prin Fan ?
    Le-am sugerat sa schimbe programul de la “Garantii” sau sa schimbe procedura, sa poti lasa orice pana la 20:00 oricui din firma. Poate se gaseste vreo minte luminata si face ceva in beneficiul clientului.

Păreri?