Influenceri 2018: autosabotarea unei industrii

Nu a fost un început de an tocmai bun pentru suflarea influencerească de pretutindeni. Am avut scandalul cu tânăra influenceriță și hotelul din Dublin. Am avut influensărița care a recunoscut că a măsluit un concurs pe Instagram. Avem articolul ăsta. Toate astea dăunează imaginii industriei, doar că industria nu realizează asta.

Privind în ograda noastră, e fascinant cum o industrie atât de tânără (se vorbește de influencer marketing de vreo doi ani) se autosabotează atât de repede. Am mai văzut foame și în alte industrii, inclusiv în blogging, dar aici parcă nu există limite. Fetele și băieții ăștia nu-și dau seama cu ce viteză mare se îndreaptă spre zidul irelevanței. Și să nu te prinzi că, prin acțiunile tale, duci în derizoriu termenul “influencer” și astfel îți iei pita de la gură e o realizare care merită înrămată și pusă în hall of fame-ul ratării. Deja se face mișto la greu de termen, nu cred că ne apucă finalul anului și oricine din online, deh, orice om de pe stradă va bufni în râs când va auzi că cineva se recomandă “influencer”. Vali le dă doi ani, eu cred că va dura și mai puțin.

Am văzut atâtea conturi de Instagram care au în descriere “influencer” de m-am plictisit. E ca și aia cu “sunt frumos și deștept pentru că așa zic eu” Și nimeni nu vede o problemă la faza cu autointitularea. Am scris și eu că pentru influencerii adevărați vorbesc rezultatele. Dar tâta timp cât există followeri și like-uri, nu se știe cum obținute, se va găsi cineva să bage bani acolo. Cât timp? Nu contează, pentru că nimeni nu gândește pe termen lung în industria asta.

E celebru cazul agenției care a creat două conturi fake de influenceri și, după ce le-au cumpărat followeri, like-uri și comment-uri, au început să vină propunerile de colaborare de la branduri. Scuzați deranjul, numa’ întreb, mai știe cineva ce înseamnă “research” într-o lume în care, vorba lu’ Cismaru, avem agenții de influenceri la fiecare colț de stradă? Cât va mai suporta piața fete pentru care toate cremele sunt cele mai bune? Ce vor face fetele astea când chiar vor trebui să livreze rezultate? Nimăui nu-i pasă, să facem bani rapid, acum și vedem noi mai încolo. Și dacă tot veni vorba de Cismaru, încă un link, să înceapă anul pe datorie.

Repet, nu cred să fi văzut o industrie care se autodistruge cu atâta sete. Și când se va trezi piața și vor rămâne în fundul gol, se vor întreba: “hei, oare de ce nu-i mai pasă nimănui de mine? de ce nu mai fac bani?”, nerealizând cuiele pe care le-au bătut în coșciugul influencing-ului.

2 Comentarii
  1. Malin3 Februarie 2018

    Ei hai ca santaj dinasta s-a practicat si pe bloguri, la modul cel mai grosolan posibil cu oameni scriind de rau despre un produs sau vreun brand pentru ca apoi sa rectifice dupa ce si-au primit partea. E plin si pe la noi de astfel de exemple…

    • TmBlog3 Februarie 2018

      Sau un exemplu cu un blogger care acum o luna ridica in slavi un brad iar dupa ce nu a mai intrat in campania curenta, zilele trecute a scris ca brandul respectiv este cel mai de kkt :))

Păreri?