Regatul electric – poveste modernă

Expozițiunea

Acum 7 ani, Bonțida era doar o comună din România cu un castel frumos, dar în paragină. Am fost la castel înainte să fie cool și am revizitat acest post, ca să ne amintim ce prostii scriam în 2011 :)) Nu că acum am scrie opere literare. Dar e o amintire frumoasă despre ce a fost cândva comunitatea onlinerilor clujeni.

În 2013 a fost prima ediție de Electric Castle. Nimeni nu preconiza succesul pe care îl va avea acest festival, cred că nici chiar organizatorii. Peste 32.000 de oameni la prima ediție, într-o perioadă în care marile evenimente erau doar la București. De atunci, numărul electricilor a crescut constant, la fel și calitatea festivalului. Anul trecut au fost 174.000, anul ăsta se pare că s-a depășit borna de 200.000. Totul pornit de la niște nebuni care au zis: “hai să facem un festival pe domeniul castelului Banffy!”

În 2015 i-am luat interviu lui Andi Vanca, PR-ul festivalului.

O postare distribuită de TVdece (@tvdece) pe

Intriga

Toată lumea știe azi de Bonțida, cea mai instabilă meteo comună din România. Glumele despre ploaia și noroiul de la Bonțida sunt deja old school, pentru că vremea nu mai e de mult o problemă pentru oamenii care vin la Electric Castle: face parte din spiritul festivalului, spirit pe care îl simț încă de pe ulițele din Bonțida. Este fascinant cum s-a dezvoltat o economie locală în jurul acestui festival: localnici care oferă cazare, localnici care vând tot felul de lucruri (am văzut un stand cu doi “P”, porumb și pelerine), localnici care te transportă cu căruța, terase care nu mai pun muzica din timpul anului, ci bagă “din aia de festival”, toată comuna respiră Electric Castle. În timpul anului, localnicii au discuții de genul: “băi, nici London Grammar nu mai e ce-a fost…

Experiența de festival. Acum 10 ani nu exista acest concept în România. Azi înseamnă pentru fiecare altceva: pentru unii e doar muzica, pentru alții e muzica plus “mood-ul” festivalului, pentru alții e doar “feeling-ul”, pentru alții e doar o ocazie de a petrece cu prietenii și de a-și face alții noi, într-un cadru cool. Nu poți să-i spui unui om cum ar trebui să se comporte la un festival, pentru că publicul s-a emancipat și are așteptări tot mai mari, nu doar pe partea de muzică. Festivalul trebuie să spună o poveste suficient de interesantă, încât să țină oamenii în priză 3-4 zile, zi și noapte. Electric Castle are un mood aparte, setat încă de la început de oamenii care au creat festivalul, de muzica “altfel”, de activările brandurilor, de întreaga idee nebună a unui “orășel” ridicat într-un sat.

În 2017 și 2018, Electric Castle a crescut atât de mare, încât are propriul magazin Lidl.

O postare distribuită de TVdece (@tvdece) pe

Desfășurarea acțiunii

Domnița se rotea de câteva ore în Royal Wheel și se gândea dacă a uitat cineva de ea sau e o nouă schemă a căpcăunului. Nu că nu i-ar fi plăcut, da’ poate ar fi văzut și ea un concert de la nivelul solului. De nicăieri a apărut el, cavalerul decupat din revistele de modă de festival, cu pălărie de hipster, tricou cu un mesaj haios, blugi rupți și, evident, borsetă:

– Sunt aici să te salvez, domnița mea!

– Regatul meu pe un ecler cu banane de la Royal Market! a răspuns entuziasmată domnița.

A dat-o jos de pe roată, i-a făcut cinste cu un Royal Burger și i-a spus:

– Acum hai să mergem în Royal Park, să pedalăm la scena Eco, că burgerul ăsta nu se dă jos singur.

– Mă faci grasă???

– Nu, dar trebuie să încăpem și mâine în ținutele de festival.

– Deci mă faci grasă!!!

– Oh, dacă o ținem așa cu discuția asta, se termină festivalul…

 

Punctul culminant

După ce au pedalat de nebuni, domnița a zis:

– Ok, sunt pregătită pentru eclerul ăla.

– Doar dacă luăm și niște mici și îi prăjim la Royal Grill!

– Frate, voi bărbații sunteți incredibili, nu puteți trăi fără grătare!

– Putem, da’ greu.

Și au mâncat super romantic mici și eclere, și au trăit fericiți până la finalul festivalului :)

O postare distribuită de TVdece (@tvdece) pe

Deznodământul

Anul acesta am avut onoarea să facem parte din #lidlsroyalcrew și ne-am bucurat, împreună cu toată lumea, de regatul electric al celor de la Lidl. Magazin în festival și anul acesta (ce desfășurare de forțe, am avut ocazia să vedem și din interior), Royal Grill, unde ți se preparau gratuit produsele luate din magazin, Royal Wheel, cel mai pozat obiectiv din festival, mâncare bună și ieftină de păpat în Royal Feast, Royal Garden cu fresh-uri și chill la live juke box, nu în ultimul rând Royal Park, ideea frumoasă de a crea o zonă care va rămâne comunității și după festival.

A fost, cu adevărat, un festival de poveste și nu știm cum vom rezista pâna la anu’!

Păreri?