Conținut de calitate

Lumea e distrusă. Directorii de marketing și social media managerii plâng sub duș, ca după un viol. Cel mai bun prieten al lor, reach-ul de pe facebook,  s-a transformat într-o curvă și le cere și mai mulți bani. Vrei să ajungi la oamenii pentru care oricum ai plătit ca să-i aduci pe pagină? Plătești! Dezamăgire. Disperare. Ședințe la psiholog. Ani de zile au alergat după mirajul audienței, abandonând site-uri și bloguri și băgând bugete imense pe o platformă pe care nu o pot controla.

“Postați conținut de calitate, dacă vreți să ajungeți la cât mai mulți oameni”, ni se spune. Nimic nou. “Content is king” e lucrul pe care l-au uitat directorii de marketing și social media managerii în goana după like-uri.

Dar ce înseamnă conținut de calitate?

Am pus poza de mai jos aseară pe facebook.

1488222_556238201131678_651746256_n

Până la ora asta, a fost văzută de 180 de oameni. Dacă aș fi un social media manager, aș fi disperat că “doar” 180 de oameni mi-au văzut rahatul și aș da un “boost post”. Pentru că, în social media, rahatul nu e rahat decât dacă e văzut de cât mai mulți oameni.

Bă, voi sunteți nebuni? Despre ce vorbim aici? E UN RAHAT DE POZĂ CU SEMINȚE, PE CARE AU VĂZUT-O 180 (O SUTĂ OPTZECI) DE OAMENI!!! 180 de suflete. 180 de indivizi care, au vrut sau nu, au văzut… NIȘTE SEMINȚE. În ce scenariu utopic și-ar fi imaginat vreodată un brand că mii de oameni vor vedea clasica poză cu cafea postată dimineața, alături de mesajul ce debordează de creativitate: “Bună dimineața! Să aveți o zi bună!”? V-ați prostit ani de zile cu poze cu pisici, iar acum, că oamenii nu mai văd pozele voastre cu pisici, sunteți disperați. Aveți facebook-ul pe care îl meritați!

Rețelele de socializare sunt doar instrumente, nu scopuri de marketing în sine. Hai să nu ne mai căcăm pe noi. Back to basics.

1 Comentariu
  1. […] P.S.: Să citiţi şi articolul „Conţinut de calitate” de la Zicu. […]

  2. Gabriel Ursan23 Decembrie 2013

    2014 va fi anul de back to basics. Good point we have here Zicu.

Păreri?