Ce trebuie să știi despre livrarea coletelor de Black Friday

Când vine vorba de firmele de curierat, ne dorim un singur lucru: să primim cât mai repede coletele. E, pe undeva, logic. În lumea pe fast forward în care trăim, pur și simplu nu mai avem răbdare. Ne enervăm dacă nu se încarcă o pagină de internet la viteza pe care ne-am dori-o, d-apoi dacă nu vine curierul la timp. Atributul “rapiditate” ar trebui să fie, așadar, o valoare de brand pentru o companie de curierat. Dar mai este un atribut poate la fel de important: siguranța. Iar când vorbim despre o zi ca Black Friday, cu sute de colete, în marea lor majoritate fragile, siguranța primează. Nu că rapiditatea e ignorată, dar se ajunge la un mix între cele două.

Săptămâna trecută am fost pe teren cu unul dintre curierii de la DPD România, brand subsidiar La Poste, adică poșta franceză. A fost o experiență inedită. De ce? Păi, pentru mine, care de aproape un an lucrez de acasă, a fost ceva să iau contact cu agitația unei zile normale din viața unui agent de curierat. Practic, m-a scos din amorțeală și m-a conectat la un domeniu despre care știam foarte puține până acum. Ce mai, știam doar că trebuie să vină curierul, să semnez și să primesc coletul. Ca majoritatea, de altfel. Ei bine, e fascinant să afli ce se întâmplă cu acel colet până ajunge la tine.

Ce am aflat?

Mai întâi, chestiunile generale:

– compania livrează 500 de colete pe zi în zona Clujului

– în medie, un agent din Cluj face 50-60 de opriri în fiecare zi, la fiecare oprire livrând unul sau mai multe colete, în funcție de client

– timpul optim de livrare a unui colet, cât îi ia unui agent de când a oprit mașina până încheie procedura de livrare, e de maxim 5 minute, asta însemnând cam 10 opriri pe oră

– cele mai aglomerate perioade ale anului: evident, sărbătorile, dar acestea au fost detronate de Black Friday.

Și acum, să intrăm în subiectul arzător: Black Friday

– anul trecut, cel mai important partener de Black Friday al companiei a fost, cum era de așteptat, eMAG, dar au avut parteneriate și cu alte magazine

– cele mai multe colete au fost livrate, în ordine, la: companiile de IT, studenți și doar apoi consumatorii casnici

– pe lângă coletele zilnice, care trebuiau livrate, au avut anul trecut peste 500 de colete în fiecare zi din comenzi de Black Friday, angajând oameni, ca să facă față; s-au prioritizat coletele de Black Friday, dar compania are contracte cu mai mulți clienți, ce trebuiau respectate.

– anul trecut, comenzile mai mici de Black Friday s-au livrat chiar a doua zi. Clienții care au avut mai multe comenzi și-au primit coletele doar când au ajuns de la București toate produsele în depozitul de la Cluj, ca să le primească pe toate o dată. S-a pus accent pe siguranța despre care vorbeam la început.

– toate coletele de Black Friday s-au livrat cam în două săptămâni anul trecut, cu reveniri la clienții pe care nu i-au găsit acasă

– 12 ore a lucrat, în medie, în fiecare zi, inclusiv weekend, anul trecut, de Black Friday, agentul cu care am fost, chiar dacă în perioada respectivă i s-a născut copilul

– și ca o picanterie, cel mai scump colet pe care l-a livrat anul trecut, de Black Friday, a fost în valoare de 9.000 de lei. Deloc surprinzător, a fost vorba despre un televizor.

Mă bucur că am avut ocazia să trăiesc această experiență și sper că informațiile pe care vi le-am dat să vă ajute să înțelegeți mai bine fenomenul.

Spor la cumpărături!

6 Comentarii
  1. Dan19 Noiembrie 2013

    Nimic despre livrarile de BF de anul asta, nici macar pe ce data e.
    Super artikol.

  2. zicu19 Noiembrie 2013

    @Dan: Am pornit de la premisa ca am cititori suficient de informati incat sa stie ca Black Friday e pe 29 noiembrie si ca eMAG si alte magazine fac pe 22. Oricum, nu asta era scopul. Apoi, normal ca informatiile pe care le-am furnizat au fost din experienta de anul trecut, ca doar anul asta inca nu s-a intamplat, nu? Sunt, totusi, o firma de curierat, nu una de prevazut viitorul.

  3. vlad19 Noiembrie 2013

    sunt foarte interesante statisticile :) cam pizmas domnu cu primu comentariu :)

  4. cotos19 Noiembrie 2013

    Eu zic, ca de Black Friday trebuie sa avem rabdare. Pentru ca un produs comandat, va ajunge, dar datorita numarului mare de comenzi, cu siguranta va intarzia.

  5. Pupatoru de moaste19 Noiembrie 2013

    Auziti, da’ pe Emag sunt si moaste la vanzare ?! Ca asa as mai pupa cateva….mama-mama !!

  6. Dora Vulpescu21 Noiembrie 2013

    Am folosit mult serviciile terestre la comenzi din Europa. DPD se misca foarte bine pe zona de nord: Germania, Olanda, iar preturile sunt mult mai ok fata de altii. O buna optiune la serviciile comuniste de la Posta Romana.

  7. […] pleacă din sediul vânzătorului şi până ajunge la uşa cumpărătorului. Au mai fost pe teren: Zicu, Groparu, Radu, […]

  8. […] DPD la Braşov. Despre cum funcţionează DPD în provincie, citiţi şi relatările de aici şi de aici. Cred că, citind toate experienţele lor, e mai uşor de înţeles cum funcţionează acest sistem […]

Ai o părere la părerea lui Dora Vulpescu? M-am răzgândit