Branding-ul național începe de la branding-ul local

Cred că motivul principal pentru care România nu are un brand de țară coerent, puternic, memorabil, longeviv e că românii nu au cultura branding-ului. La noi se înființează firme, nu se construiesc branduri. Și totul pornește de la întreprinzătorii mici și mijlocii care își deschid o firmă, o denumesc prin combinare numelor lor și ale soțiilor și gata, cred că au un brand! Iar brandul de țară haotic își are sorgintea în această incultură a branding-ului. Pentru că nu poți contura un brand de țară coerent, când oamenii care ar trebui să știe că au nevoie de branding nu știu cu ce se mănâncă, iar aici vorbesc și de cei care ne conduc.

Din fericire, există companii care își asumă misiunea de a educa piața. Dacă ai o firmă mică sau mijlocie și vrei să afli ce înseamnă să ai un brand adevărat, îți recomand să te înscrii la concursul ăsta. Dacă vei câștiga și ai aflat de concurs de aici, te aștept cu păreri după ce intri în posesia “noului brand”.

De cealaltă parte, a branding-ului național, nu cred că există campanie mai bună decât asta. Am evitat să scriem până acum despre subiect, pentru că am vrut să vedem cum evoluează. A evoluat atât de bine, încât Sibiul și Bucureștiul au ajuns în semifinală, cu mari șanse de a se bate în finală. Ce au făcut “specialiștii în branding” din ministere? Nimic. Nu au știut să profite de oportunitate. Astfel, ține doar de noi să ducem cele două orașe în finală. Votați, votați, votați!

1 Comentariu
  1. cotos26 Martie 2013

    La noi in tara trebui mai intai sa ne invatam concetatenii ca brandul local, face de zece ori mai mult decat brandul de tara. Simplu de zis, greu de facut :(

Păreri?