Cum ajunge o companie să accepte idei neinspirate?

Și sunt blând când spun neinspirate. Sunt o grămadă de campanii despre care te întrebi cum a zis clientul “da, vom accepta această idee care nu transmite nimic despre brandul nostru, dar ne rugăm la zeii comunicării să fie suficient de haioasă încât să se viralizeze.”

Să luăm cazul Arovit.

Nu că sunt omul care a venit cu ideea “ce faci, dulceață?”, dar cum ajungi de la asta:

La asta?

Trecem peste execuția grafică nefericită, de anii 2000, și ne concentrăm pe idee. Între cele două campanii sunt niște ani buni, deci, teoretic, ar trebui să vedem o evoluție. Și vedem un joc de cuvinte cu conotație sexuală (sau peiorativă, că se geme și de durere), plus gemul de vișine, care face aluzie la bancul cu vișinele. Știți bancul cu vișine, nu? Și asta nu e tot: oamenii trebuie să posteze poze de pe litoral, alături de cei dragi, împreună cu hashtag-ul #VaraAstaGemLaMare. Nu-i așa că vă imaginați o familie, mamă, tată, copii, postând așa ceva? “Vara asta gem la mare după ce adorm ăștia mici.” Viral!

Aș fi vrut să fiu acolo când s-a prezentat ideea clientului, într-un power point cu zeci de slide-uri pline de burtologie, și cum s-a explicat că are un super potențial de viralizare, tocmai pentru că e “controversată”.

Că agenția a venit cu ideea e una, dar că clientul, care deține un brand frumos, a zis “da, vrem să ieșim cu asta în piață, ne va aduce super beneficii de imagine” e peste puterile mele de înțelegere.

7 Comentarii
  1. vali11 Iulie 2017

    google » sultan nicole cherry » dumnezeul campaniilor!!!

  2. Catrina12 Iulie 2017

    Nu stiu bancul cu visine :(

  3. Malin12 Iulie 2017

    Care-i bancu’ cu visinile?

  4. Zicu12 Iulie 2017

    Catrina, Malin, hai că m-a salvat maxutz

Ai o părere la părerea lui Traian? M-am răzgândit